vineri, 23 ianuarie 2009

Undeva ... candva

Undeva, candva … intr-o cetate … imparatul cetatii … undeva, candva … a adunat toti oamenii si le-a spus:

- Intr-o saptamana, fiecare, dar fiecare dintre voi sa demonstreze puterea sufletului sau concretizata printr-o piatra.

Din acel moment oamenii din intregul tinut au plecat cautand cariere cu pietre pretioase, sapand, scotandu-le, slefuindu-le, ca sa se prezinte cu piatra lor.

In ziua sorocita, un tanar prins in multele treburi, in dorinta lui de a ajuta cat mai multa lume, a uitat … si brusc si-a amintit…ce mai putea face … unde … unde sa gaseasca piatra cu care sa se prezinte si el alaturi de ceilalti…insa si-a amintit de puterea rugaciunii, asa ca a ingenunchiat si cu pumnii stransi se ruga si spunea:

- Tata Ceresc, te rog … te rog ajuta-ma sa am o piatra… te rog ajuta-ma sa am o piatra in care sa pot pune intreaga mea iubire catre ei…toate dorintele mele ca ei sa fie sanatosi si puternici si recunoscatori … si Tata … ajuta-ma ca prin aceasta piatra sa fiu si eu mai intelept … mai rabdator.

Si uite asa cum s-a rugat tanarul nostru cu pumnii stransi, la un moment dat nu a mai putut suporta arsura din palma si brusc a deschis palma… si in causul palmei se lagana o pietricica mica, mica, cat o bobita … privind-o , a simtit cum intreaga camera se umple de pace si de bucurie si de armonie.

Strangand la piept darul sufletului sau, a plecat la intalnire … a ajuns printre ultimii. Acolo, oamenii , care mai de care se laudau cu minunea de pietre: ia uite a mea ce mare e, ia uite ce culori nemaipomenite are … un altul zicea: ia uite ce minunat e slefuita.

La un moment dat apare stapanul cetatii care spune:

- Acuma fiecare sa-si daruiasca piatra aceluia ce si-o doreste.

Inima tanarului nostru batea … ca se gandea ce va face … cum o va imparti el la 2 sau 3 daca si-o vor dori … si mergea printre oameni, incercand sa dea rodul sufletului sau…pietricica. Numai ca trecand printre oameni cu pietricica lui, acestia cand i-au vazut pietricica aceea micuta, au spus:

- Nu cumva indraznesti ca in locul nisipului tau sa-ti dau minunea mea de piatra…minunea mea frumoasa, slefuita, nemaipomenita?

Si in final … pietrica lui … darul lui de iubire … nimeni nu si l-a dorit…

Cu pasii coplesiti de durere a ajuns acasa … nici nu stie cum a ajuns …a urcat cele cateva trepte ale casei din obisnuinta … a deschis usa camerei … si … in mijlocul camerei a vazut un inger … si ingerul i-a spus:

- M-a trimis Tatal Ceresc sa-I daruiesti Lui pietricica ta … e darul cel mai frumos pe care i-L poate face cineva …

Poveste spusa de Geta Heimler - parapsiholog.

Bonus ... o melodie a lui Gheorghe Iovu, care face terapie prin muzica (meloterapie): http://www.trilulilu.ro/moldovio/a4588cd1ad1e70

2 comentarii:

el_zorabb spunea...

de cand eram mica adoram pildele..povestile pe undeva mi-au trasat linia etica a sufletului..superba povestirea ta, te rog, continua sa impartasesti cu noi aceste pietricele 'culese' din viata..ta :)

Unknown spunea...

Buna,
Sunt autoarea povestii botezata de tine "Undeva-Candva". Ea se numeste de fapt "Pietricica" si ma bucur ca v-a placut.
Nu stiu unde si cand ai inregistrat-o, dar apreciez efortul in a o scrie.
Povestea poate fi ascultata pe CD-ul audio "Povesti pt mici si mari vol 2" - povesti pt a creste, a cunoaste, a vindeca, a iubi. Vocea imi apartine, iar muzica poarta semnatura lui Gheorghe Iovu.
"Pietricia" imi este cea mai draga, ea fiind prima dintre povestile pe care le-am "vazut". Pt ca eu vad povestile...asa...ca un film... de aceea povestile semnate de mine sunt atat de frumoase si cu intelesuri inaltatoare... pt ca ele vin din lumea de Acasa, o lume a pacii si iubirii depline.

Va astept cu noutati pe www.PovesteaTa.ro
Numele meu corect este Geta Heimerl, iar el (numele) vine din Bavaria, de unde stra-stra bunicul meu a venit la Timisoara si a fost primul ziarist si tipograf din Romania.
Salut toti iubitorii de povesti. Va incurajez sa le cititi in continuare, sa le daruiti si... cine stie, poate ca intr-o zi sufletul va va indemna sa scrieti si voi o poveste. Poate fi inceputul unui drum binecuvantat.
Cu drag,
Geta Heimerl
email: PovesteaTa@yahoo.com